دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز

شبکه بهداشت و درمان نظرآباد

emam
جهش تولید با مشارکت مردم
31 شهریور 1404 سایت قدیم English
bg

 شرح وظایف اداره بازرسی ، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات

  • تعیین مصادیق اختصاصی حقوق متقابل مردم و دستگاه
  •  تهیه برنامه عملیاتی صیانت از حقوق مردم شامل اهداف، سیاست‌ها، اقدامات و
  • تثبیت حقوق مردم و پاسخگویی دستگاه‌ها و تشویق و تنبیه.
  • راهبری و نظارت بر استقرار برنامه صیانت از حقوق مردم.
  • تدوین برنامه سنجش و اندازه‌گیری میزان رضایت‌مندی مردم از نحوه ارایه خدمات دستگاه‌ و تکریم ارباب‌رجوع.
  • تنظیم برنامه اجرایی دستگاهی و راهبری استقرار آن.
  • پیشگیری، بازدارندگی و برخورد قاطع با متخلفان مبتنی بر قوانین و مقررات.
  • تدوین شاخص‌ها و پایش میزان سلامت و فساد اداری.
  • سنجش و آسیب شناسی وضع موجود فرهنگ سازمانی دستگاه ، تدوین برنامه بهبود فرهنگ سازمانی مبتنی بر اصلاح رفتار مدیران و کارکنان
  • راهبری استقرار فرهنگ سازمانی و نظارت و سنجش تحقق میزان آن.
  • راهبری استقرار نظام مدیریت عملکرد دستگاه.
  • تدوین معیارها، شاخص ها و روش ارزیابی برنامه های دستگاه (بلند مدت و کوتاه مدت).
  • مقایسه نتایج ارزیابی ها و تحلیل دوره ای آن ها و ارائه گزارش به مراجع ذیربط.
  • تهیه برنامه نظام مند نمودن نظارت مردم و تشکل ها بر دستگاه.
  • تعیین موضوعات محوری نظام اداری (نظیر بهروری و کیفیت، شفافیت، پاسخگویی و مشارکت مردم.
  • تعریف سنجش هریک از موضوعات محوری نظام اداری ، تحلیل عملکرد دستگاه و ارائه گزارش به مراجع ذیربط.

 

برنامه ریزی

  1. -      تهیه برنامه عملیاتی واحد به صورت دوره ای (سالیانه) بر اساس برنامه استراتژیک دانشگاه
  2. -      تهیه و تنظیم برنامه های بازرسی مستمر دوره ای و یا موردی از واحدهای تابعه دانشگاه برای سنجش میزان "مطابقت عمل و عملکرد" اقدام کنندگان با اهداف برنامه ها ، دستورالعمل ها و ضوابط و شاخص های مورد ارزیابی دستگاه در راستای سیاست های ابلاغی

سازماندهی و فرآیند ها

  1. -      بررسی و پاسخگویی به شکایات مردمی از عملکرد واحدها  مدیران و کارکنان دانشگاه و پیگیری نتایج
  2. -      مشارکت در کمیته ‌های تخصصی به منظور اجرای سیاست‌های مرتبط با ارتقا سلامت اداری و ارزیابی عملکرد دانشگاه
  3. -      همکاری در تهیه و تدوین شاخص‌های عمومی و اختصاصی و معیارهای ارزیابی عملکرد دانشگاه واحد‌های تابعه
  4. -      مشارکت در اجرای فرایند ارزیابی دانشگاه و تهیه گزارش تحلیلی از نتایج ارزیابی ارسال به مراجع ذیربط
  5. -       پیگیری اجرای مصوبات ارتقا سلامت اداری در سطح دانشگاه
  6. -       کشف مفاسد اداری در  واحدهای تابعه دانشگاه از طریق بازرسی‌های آشکار و پنهان و ارائه گزارش‌های لازم به مراجعه ذیربط

نیروی انسانی (آموزش و توانمندی‌سازی )

  1. -      مشارکت در نیازسنجی تهیه بسته آموزشی تخصصی برای مدیران و کارکنان با هدف ارتقاء بهره وری و سلامت اداری

راهبری و هدایت

  1. -       ایجاد بانک‌های اطلاعاتی الکترونیک برای راهبری و نظارت بر عملکرد خدمات و فرایندهای واحد

پایش و نظارت

  1. -        پایش دوره این دوره‌ای و منظم رضایتمندی مردم از عملکرد دستگاه با همکاری واحدهای تابعه
  2. -       ایجاد سیستم داشبورد نظارتی برای رصد شاخص‌های مهم پیامدی عملکرد دانشگاه و تهیه و بازنگری چک لیست‌های مرتبط و ابزارهای پایش با تاکید بر فناوری اطلاعات
  3. -       بازرسی از عملکرد مدیران و کارکنان و سنجش میزان رضایتمندی از آنان
  4. -        بازرسی از عملکرد واحدهای تابع دانشگاه از نظر رعایت قوانین آیین نامه‌های اداری و مالی

هماهنگی درون بخشی و هماهنگی برونبخشی

  1. -       هماهنگی با سازمان‌های نظارتی در سطح کشور و استان به منظور نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات در سطح دانشگاه
  2. -      بهره گیری از توان کارشناسی حوزه‌های مختلف دانشگاه در راستای انجام ماموریت‌های محوله

تهیه گزارش و مستندسازی

  1. -      تهیه دوره‌ای و منظم گزارشات و آمار واحدهای منطبق با سیاست‌ها و برنامه عملیاتی و ارائه به مراجع ذیربط
  2. -      جمع‌بندی تحلیل و پیگیری شکایات از عملکرد واحدهای تابع دانشگاه به منظور شفاف سازی پاسخگویی و اطلاع رسانی

نوآوری و پژوهش

  1. -      بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در جهت بهبود فرایندهای تعالی سازمانی و بهبود عملکرد
  2. -        مطالعه و بررسی مستمر روش‌های انجام کار و آسیب شناسی مشکلات

شرح وظایف بازرسی ، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: